Goed nieuws! We hebben verbeteringen aan onze reisplanner aangebracht om de snelheid te verbeteren.
Sinds een klein jaar hebben we onze nieuwe reisplanner in gebruik genomen, welke continu wordt uitgebreid met deelauto’s, -fietsen, -scooters, taxi’s en openbaar vervoer. Hierbij hebben we ons niet enkel beperkt tot Nederland, maar zelfs tot België, Duitsland, en ga zo maar door. Als gevolg van deze gave features, en het steeds uitgebreider worden van het aantal soorten reisadviezen, werd ingeleverd op de snelheid van de reisplanner. Immers, van ieder deelvervoer moet je weten waar die staat, of deze nog beschikbaar is en hoe je er naartoe moet lopen. Hierom werden er (terechte) vragen aan ons gesteld of de snelheid van onze reisplanner kon worden verbeterd. Jij vraagt, wij luisteren.
Ons team had een duidelijke missie gekregen, namelijk om 90% van de reisplanverzoeken binnen vijf seconden terug te sturen naar de reiziger. Maar waarom 90%? Niet ieder reisadvies is namelijk hetzelfde. Het kan per reisadvies verschillen hoe complex deze is en hoe lang deze erover doet om opgesteld te worden. Op deze manier nemen we álle adviezen mee: lang of kort, complex of simpel. Hiermee hebben we een duidelijke, en vooral meetbare, performance-indicator voor onszelf.